.i’m on my way to the future.

Tuesday, March 23, 2010

~hari yg busy 0k!~

~23/03/2010~

hurmm...now i realised that living at home and doing all the daily routine alone actually doesn't boring at all..plus i feel like it trained me to be a good wife n daughter perhaps..huhu
what am i d0ing for the whole day today...? lets check the list..
*as usual tiding up whole house*
very tired ok! huhu
*cook for lunch*
simple2 jer
*basuh longkang*
buat dlm mase 5 minit je sbb mls! and panas!
*clearkan garaj*
bnyak sgt sampah la!
*basuh kolam ikan*
terajin pulak tp lemas tgk kotor sgt!
last but not least
*mandi ujan*
haha.sbb tgh basuh pond tu ujan ok.

huh...busy and tiring day..mmg n0n-stop buat sume tuh..suddenly mcm ade spirit masuk lam bdn nak wat sume tuh..huhu..hari ni bley katekan hari yg paling basah.huh..double meaning tuh..wakaka nope ok!
kenape basah..? b'coz..

u know..dr tgh hari..time msk lunch tu..tgn ni asek kene air jer..
basuh pgganla, ayamla,sinki la...then sambung plak pi gatal tgn nak cuci kolam..ntah sejak bile n nape aku tibe2 mcm suke buat bnde extreme..erkk extreme ke..? i mean keje2 yg x penah aku wat.
first time ok masuk kamar ikan tuh..da mcm kt Lumut aku ase sbb bnyak lumut..kt lumut pun x de jumpe lumut ok..haha
i wonder when is the last time they wash it..hurmm..
mule2 kuarkan ikan...perggh ikan2 ni maybe penah masuk olimpik acare terjun kut...
nyaris2 ilang nyawe sbb melompat ke darat..
da la sisik licin..mmg buleh aku amek gune tgn..geli dow! yek..sorry ikan..bukan sekor tp 3 ekor yg mendarat kt fl0or td...nasib bek dpt selamatkan.cemas ok waktu tuh.
mmg sye x akan kuar umah slame smggu if saye buat kalian mati.dan akan trauma tgk kamar kalian tersebut..wakaka..seterusnye process pengeringan.mksudnye buang air tu lah..=.='
 yg ni payah sikit..erm..nk cmpak mane air tu? alaaa.lastly cedok gune baldi letak dlm baldi yg paling giant tu.
mmg memerlukan tenage lelaki utk buat ini ok.ouh patahla pggangku..saket! huhu.
then barulah i rub all around the pond using berus sabut.
during this process jgn tanye ar bape kali aku jatuh..aisehh..licin meh! da pkai kasut pun ley jatuh..cis! x saket pun just lencun aku.ye ar bygkan cik dak jatuh.haha!
nasib bek x de kejiranan yg nmpak.hak3!
mmg x basah la kan sluar aku...adooihh..alang2 da basah aku watla btol2..haha
yekk mcm geli la sbb airnye keruh..x nmpak mane ikan da.huhu
penuh ngan lumut or lumpur
*nmpaknyer aku bukan cik dak yg sebenar.haha*
sbb x tahan dok lam lumpur lame2...gatal kulit ok..=.='
tgh2 wat tuh mak kuar..aiyak! mak bising lor.die nmpak ade lg ikan dlm tuh.alah anak die lew.ngan due ekor ikan warne itam yg suke melekat tuh.
*patutla rase geli kaki aku td*
awan mmg da mendung time aku start wat keje mencuci..suddenly ujan meh..lebat ok! mule2 ajak si kecik tu masuk sbb kilat juge ade bersame..takut! da siap ngucap td mane tau kne petir ke kan.tp teruskan jugak haha
alang2 aku trus mandi ujan tp smbil tu wat keje la..huhuk
tgk! kene air lagi.
selepas suda berpuas ati ngan sumenye aku pun mghabiskan seni2 terakhir dgn mnyusun batu2 pulak.
and hasilnyer..
hmm..bulehla..at least air die x keruh like b4..haissh

part ni lemah sikit..pasu jatuh nyaris x pecah..

cik ikan saye! syg kalian...;)


selesai sudah keje saye k!

then masuk umah ngatkan da pukul 7 sbb gelap
cuak jugak sbb x solat asar lg.tgk jam rupe2nye pkul 6 daa..fuhh..lega.then trus capai tuala and mandi.again kene air lagi..hurmm..tgn da nak kecut ok!
pas mandi tgk tgn..aisehh calar2 lah..maybe sbb kene batu2 dlm kamar ikan td...sakit la.kuku pun rase x best.
x pe2 nnti elokla balik kan..?
haa..tu je lah.sgt susah upenye wat keje yg kte rase senang neh.
i wonder how people yg keje extreme neh bule tahan ye..hebat ar..tabik!

~adik menghilang td~
aiseh..adik..adik...tgh kt dapur tgh ari td tibe2 ade org dtg ikut pintu belakang.
kwn ayah n anak die kwn ijat.
pakcik ape eh lupe la name die tp die slalu dtg umah.
anak die yg kuar keta
'smekom.akq adik da balik ke blom?'
blomlah kenape eh?
'ouh x de.td cari die kat skola x jumpe la'
laa..yeker.ke ade org lain da amikkan..
'erm x pe2 la kejap ea.'
then dak tu gi nek keta.x lame pastu dtg lg.
'ermm da cari lah x jumpe pun anwar'
ouh yekew? x pe la jap akq call ayah eh
mule2 aku call mak
oh no aku da wat mak risau.ye ar mak bnyak agi keje so x ley blik skang.
aku pun da cuak.da la otak aku suke pkir bukan2..aisehh..
then mak soh call ayah aku pun call
ayah pun terkejut. ayah ckp tggu je dulu
x lame pastu kwn ayah tu dtg lg
kali ni bersame adik.huh.
upenyer adik gi maen ngan mmber die kt kelas kut. tu yg mereka x jumpe.
ayah mintak tlg kawan die amikkan adik
aisehh baru sehari ayah x dpt amik adik da wat hal eh..
bile mak balik adik kene marah.haha merayap lg.

tentatif mlm ni...hurmm x de wat pe..online je smpai lebam..
mengarut ngan kesayangan2 saye! haha
.ieba.k'baiti.k'fara.tikah(ym ptg td). n dak2 klas.
siyes rase mcm otak neh masuk air mlm ni..haha
bnyak sgt mengarut.gile! huhuk
mlm ni nak tido awal.
da ngantuk pun! bubye n nitez!
~salam air.huhu~


keep remind myself not to always 'jage tepi kain org!'
org tu da x de kaitan dlm idup kau lah! stay fr0m their life ok...
=.='

No comments: