.i’m on my way to the future.

Friday, April 30, 2010

~bukan sengaje hanye utk uji...~

orait! firstly ase nak nangis pun ade...
sedih,terharu,takut dan mcm2 perasan ader..

the story begin last evening...
terase sgt boring.mcm biase tggal berdue je ngan adik..
after tgk tv then da x de citer best aku ajak adik masuk bilik sbb die ckp die ngantuk.aku pun ajak masuk bilik coz tido dlm bilik lg sejuk..on the way nak tido tergolek sane tergolek sini.aku ngah bace paper die sibok kaco lompat2 belakang aku and dok ajak bergusti ngan aku..huh malas layan! tp da budak2 layankan je la..
main bukan sebarang main..main lemas2 u! he tried to make me tak bole bernafas dgn hanye menutup mulut n hidung aku gune tgn kecik die tu..hahaha siyes kelakarla dik! x lut lgsung..tp ade ketika x bernafas gak aku dibuatnyer...

suddenly idea gile aku dtg..well akukan pelakon drama terbaik! *award x sah* haha
idea gile aku tersebut adalah pura2 mematikan diri..
walaweh..adik cuak kot...mcm2 die buat but i still bertahan wat2 x bernyawa..
kuang3..kalo pggil geng bangbangb0om pun syok gak nih...
coz tibe2 die nangis..sgt kuat and tersedu2 ok..terkezut i tp tetap maintain mati..(sah gilo!) haha...
die kejut punye kejut sambil nangis aku tak bgn gak..
he keep calling my name..
muahahaha sayang jugak ko kat akaq ye dik..
bile rase da agak lame and kesian lak aku tgk die camtu aku pun 'bernyawe' balik..ahah
terkejut die tp tetap nangis! terus die peluk aku...
aku pulak ase nak nangis..ye ar agaknye camtula situation kalo tibe2 je allah nak tarik nyawe aku kan..walaupun niat aku just nak main2 tp bg budak kecik yg masih x jelas tentang kehidupan sebenar mesti x tau nak buat ape if the real condition happen..sgt scary nak hadapi maut but everyone will face it...either easier or harder for them..
org sekeliling bukan bole buat ape..kite yg da mati pun tetap dpt saksikan setiap kejadian walaupun da x de..wah sedihnyer..tak sanggup tgk org yg kte sayang meratap sbb kite kan...? hurmm...

agak lame jugak baru die senyap.huh! cuak jugak aku.then back to normal..kami sambung tgk tv..
x lame pastu mak n ayah balik then adik citer kat depe aku pura2 mati.
my parents gelak jer..mak ckp 'knape adik x geletek jer...sayang jugak adik kat ina',ayah pulak ajar adik soh rase nadi sendiri kt tgn die..so pasni bule tau org idup ke x..haishh macam2 la..
bg aku klakar btol..apepun x de niat pun nak wat camtu...
bukan sengaje tp just nak uji ape jadi ;)

~anwar musaddiq~

orait adik! dgn ini akaq pun sayang kau sgt2 lah!
x pernah benci tau! heheh. muaahhhx!! ♥♥♥
pengajaran ye kawan2! sile hargai dan sayangi org di sekeliling anda or else suatu hari nanti bile org tu da x de anda akan menyesal!
~salam~

No comments: