.i’m on my way to the future.

Sunday, October 24, 2010

~awak sakit,saya rasa :'| ~

Hari ini saya sakit.sakit menerima satu berita.berita tentang sakit.tapi saya tahu sakit mana saya rasa sakit lagi yang menderita itu rasa.

what should I feel when my bestfriend fall sick?
*stupid question huh?*

well, I keep on thinking about it. Of course, I am really worried. But only with the feeling worried and etc, nothing can cure. I do nothing. So,what should I do? I’ve tried my best. I hope I never disappointed you,my friend. Hope so.

Awak senang sakit.kene gerimis sikit pun boleh demam.dan demam bukan demam biase mesti suhu tggi and akan membawa kepada gejala2 tidak sihat yg lain seperti selesema dan batuk.dan bile itu sume terjadi tuhan je tau betape risaunye saya. X de ape yg dpt saya buat melainkan keep on bg kate2 yg boley buat awk kuat dgn harapan awk cepat sembuh dan tak jatuh sakit lagi.

You know. We’re far apart. I help nothing dear. I wish I could be there stay beside you and be the one to take care of you like I use to do. Deep in my heart I miss that routine. Even though, u said that u’re tired with all this,being sick for all the time, but I never tired to fulfill all your needs. For the time being, looks like I’m use with the situation and thank you Allah I still can handle it with care.

Saya rasa hari2 ayat saya sama.saya tak reti pujuk org. x reti nak bagi org tertarik dan terus ikut cakap saya.memang ayat saya x de power or magik.tapi saya harap sgt awak paham ape yg cube sy sampaikan.saya takut sgt kalau2 kata2 sy ade terguris hati awk sebab kadang2 org sakit m0od tak menentu.yeah betul tu.awak pun cakap sekarang awak lgsung x de m0od.ok x pe saya faham seriously I understand that.sebab saya jugak penah sakit.ade je yg x kene.

Being left alone for the whole day.it’s ok.i still can handle it.don’t think much k.sometimes we need sacrifice for the good thing.right? u said “nak jumpe kawan yg sentiase ade time kte susah, susah sgt kan?” yeah.you’re not alone and that’s why I’m here for you.
 Cepatlah sihat dan bace entry ini.buat khas utk awk, x penah buat utk awk lagi kan?

Umpama satu jasad yg dikongsi bersama, umpama satu nada yg didengari bersama, macam tu lah. Cepat sembuh dan kita fikir jalan sama2.semoga hari esok lebih ceria dari hari ini.*masih berharap*

awak sakit, saya pun rasa.
 
p/s: sangat merindui awak!
        lagu blog ni utk awak, kene kuat!
        awak kan ade kuase superhuman! :)

 And to the readers, ingat ye. Allah kurniakan kita kesihatan utk kte manfaatkan sebaik mungkin, bukan utk nikmati anugerah alam semata. Dan kadang2 Allah tarik sekejap nikmat kesihatan itu, sbg peringatan supaya kte tak leka dibuai mimpi duniawi dan dikaburi dgn nikmat dunia semata. what am I trying to say here, never left your friend behind. They have reason when they said they need u. Try to put yourself on their shoes,and u will know. :) tak semua org bernasib baik kan? Fikir2kan dan selamat beramal.salam.

No comments: