.i’m on my way to the future.

Wednesday, November 10, 2010

~alat senam versi saya! ~


hai ! assalamualaikum. :)
rumah orang lain ade alat senam canggih2 kan. ade treadmill, ade exercise bike and mungkin gune U-zap je untuk kurus.itu rumah orang lain.rumah saya tak ada pun semua tu.tapi saya ada cara saya sendiri untuk keluarkan peluh.haaa.kat rumah saya ada ini. :)


haaa.tau menatang ape tuh ? itu ler namenye mesin rumput.haha.dengan bende ni je walaupun berdiri dan gerak sikit2 je tapi tetap bisa buat peluh akaq menitik tau.ini mesin versi yg selamat.paling selamat la kate tokeh tu.selame dekat due tahun gune bende ni aku x pakai ape2 safety guide pun.cthnye spek besar bagai tu.malah aku suke pakai short je time gune menatang neh.heee berpeluh,peluh jugak tapi awas, kalau salah pusing bisa patah pinggang dibuatnye.sebab berdiri lame kan.sejak lepas spm dgn automatiknye aku pulak tibe2 jadi pengguna tetap menatang neh.sedangkan anak jantan melambak kat umah kan.haish.x ley harap diorg tu =.=' 

korg mesti tertanye2 macam mane die berfungsi mcm mane rupe bilah pisau die...haaa ni part yg unik.mesin tak gune bilah pisau yg pnjang n tajam bagai tu tapi tgk la sendiri mata die :)



tuu nampak tak ? mate die hanye seurat tali jep.not sure tali ape neh.tp senang je gune.and tali tu boley di'adjust' ikut diameter kepala mesin tu.jgn sampai terkeluar lebih2 pulak suda nanti macam mana nak berfungsi.dalam konsep ni lebih panjang tali lebih senang nak buat keje.and akan jadi lebih tajam tau.sekelip mate je semak samun yg menyemak tu bole jadi padang jarak padang tekukur,hoho nampak je tali tapi bile tekan suis utk kasi die pusing haaa bisa hancur gak kulit lau terkena.alhamdulillah setakat ni tak penah kene yg teruk2 lagi.setakat calar sikit2 tu ade la.tapi tak sakit pun.saye kan kuat.heee 

for the first time buat amek masa la jugak.tapi bile da biase, x sampai sejam pun da ley siap satu padang umah.tapi lately macam yg kes hari ini.hmmm stamina takdek la da berkurang so makan mase due tige hari la jugak nak abis.lagipun panjang gila rumput tu.mana tak patah pinggang nak siapkan dalam sehari.penat tau.lenguh.haih.mengeluh tak sudah kau, takde org suruh tapi sendiri gatal nak buat.hurmm tak gatal cume rasa macam da jadi tanggungjawab so buat je la.dlm mase yg same exercise kan.nanti bole turun lagi due kilo.hoh perli,perli tu.makan dalam.


dan lepas da mesin kasi nipis itu rumput kene la kumpulkan rumput yg da ditebang so that nampak lebih kemas ye halaman anda.ouh.nmpak tak mata yg menyala dlm bulatan merah tu.huhu si comel ichi dok tengok je aku buat keje..alahai...comelnye kau! :) nmpak scary sebab camera guna flash.


rasa sangat dihargai bila kite tengah penat and ade org yg tahu je apa kita rase.sesudah je siap.naahh,mak masak wedges buatan sendiri.x susah pun rebus je kentang sampai empuk then goreng dengan tepung special.siap and rase pun lagi sedap dari kfc mali.thanks mom! huhuh tapi lagi sedap kalau ade mustard.yumm! rangup siak.sumpah ase esok nak wat lagi.hehe

ok selingan :)


ini ape? ni bunge teh misai kucing.ayah tanam sendiri pokok teh misai kucing sebab ayah dan mak suka sangat teh ni.dan saya pun juga.pokok ni senang nak jage.and tehnye pun sedap.ayah je yg reti tukar daun ni jadi serbuk teh.x payah nak beli yg peket bagai tu.membazir tau.ape2 je dalam dunia ni, home made is always the best.menepati citarasa sendiri.heheh

ok seusai azan berkumandang diri dibawa masuk ke dalam umah.scary la ambil gambar maghrib2 ni heeeee =.='

conclusion,saya tetap suka buat keje ni walaupun x sesuai utk perempuan ahh saya belum ladies la.sifat ke'brutal'an masih menguasai diri.hehe seronok tau adventure abis mcm best and sgt berpuas hati sambil senyum lebar setiap kali tgk semak samun yg menyemak dah takde di pandangan mata.dan penat saya selalu 'terbayar'.tehee tak mintak pun tapi org beri ambik je la.sebab tu saya suke jadikannya sebagai hobi.huhu 

dan jangan tak tau,pemandangan yg berwarna hijau neh sgt baik utk mata dan otak.kan kita sebagai student ni digalakkan tengok bende2 yg berwarne hijau sebab ia boley meransang otak.*kecuali kes buta warna* heee tgk, sekali package u dapat tau.so rajin2 la luangkan masa kat halaman anda,tanam pokok ke cabut rumput ke *mcm yg nobita selalu buat* heheh :)


till then, that's all for now. tak kira la apa perkakas yg anda ada jangan jadikan itu sebagai alasan untuk anda tidak bersenam.amalkan gaya hidup sihat..sharing is caring kan ? huhu salam senam :)


No comments: