.i’m on my way to the future.

Monday, June 13, 2011

.old friend.

 Assalamualaikum
last evening i went to 'pasar malam' with my lovely lil bro and sis. lots of stuff we bought there. and mostly was food. as usual, it is monday. so, for lunch we don't prepared anything but then just cook the most simple dish.contohnye telur masak pedas, ikan bilis tumis ataupun sardin.dan kalau paling 'rajin' masaklah megi perisa ape yg disukai. nak tokok tambah perasa sendiri pun boleh.hee

well, as usual there's no one at home. mom will be home very late.paling awal pun pukul 4. it is hard to be you kan mom, sebab tu kami syg anda ;) while dad juga begitu. hari ni sibuk betul ayah. tak melekat kat rumah langsung. balik petang lepas tu azan maghrib keluar balik pergi surau and will be home at least at 10 pm as lately almost setiap malam ade musyawarah, halaqah or meeting surau. adik dan ijat pulak pegi sekolah. so during the day  just left me, farah and opah. so lunch is not a big problem for us. plus, i'm fasting on monday so ape yg nak dirisaukan. 

dalam pukul 6 ptg baru pegi pasar. suddenly in front of soya bean stall, i bump into my old besfriend. kawan baik mase sekolah rendah. memang gila rapat dengan dia. her name is nurul huda nabila. omg, went she saw me terus dia berhenti berjalan and stare at me seolah2 tak pernah nampak aku. ade gaya macam jumpe hantu jugaklaa.hee then tgn dihulur but then aku terus peluk dia. sorry, spontaneous act from me, excited sgt jumpa.hee at that time baru sedar time flew very fast i guess,last i met her was when she still at matrik gopeng. gila lama kan? padahal rumah bukan jauh sgt pun. tp selalu la contact dekat fb. so true la jugak fb tu connecting people kan.huhu

lepas berborak sekejap , die minta diri dulu. then, sempat lagi die 'puji' aku, "kau da lainlah" aku pun jawab, "jgnlah tegur, aku tau aku 'cantik'.haha" perasan! takpe nak sedapkan hati sendiri sebab aku tau maksud 'lain' dia tuu.hehee sebaik je berpaling, farah menegur "itu huda kan" and i say yes, eh how u know. "of course la.i ingatlah dulu selalu berkepit dengan u.selalu datang rumah lepak sama kan"..dan aku hanya tersenyum...

perjumpaan yang hanya beberapa minit tu berjaya membawa aku kembali ke zaman kanak2 ku.hebat kan kuasa allah. sepanjang perjalanan balik, aku banyak mendiamkan diri dan jalan tunduk ke bawah. diam bersebab ni. diam kerna mengimbau kembali detik2 mase zaman sekolah rendah.diam teringatkan betapa rindunya dengan kawan2 mase sekolah rendah, dan dengan huda yg seorang ni org yg paling rapat dengan aku walaupun mase dulu2 selalu jalan bertiga buat kerja juga bertiga,seorang lagi nurul asmaa namanye orang panggil shima. ke mane2 memang tiga sekepala ni sentiase melekat. 

kalau dulu balik sekolah bile petang terus naik basikal main dekat umah huda. dulu dia duduk dekat dalam klinik kesihatan sebab ayah dia kerja situ. so ade taman permainan dalam klinik kesihatan tu.ade gelanggang badminton and so on. so memang ramai berkunjung ke situ.mostly budak2 seusia kteorang la kan. huda pun ade 3 beradik je.and dia satu2nye anak perempuan dlm family so kehadiran aku n kawan2 perempuan lain ke rumahnya selalu disambut mesra oleh mak ayah dia. mak huda layan kteorang macam anak sendiri da. da kenal sgt kteorang serba serbi :) masuk sekolah menengah, kteorang terpisah sekolah.aku pindah convent. and i still remember they're crying when i said i'm gonna transfer to other school. shima paling teruk tak kisah orang sekeliling tengok sampai merah2 mate. sumpah serba salah gila time tu rase macam nak ckp kat mak, tak nak pindah please said tak jadi pindah. but its too late. from that moment our friendship da tak macam dulu. huda pindah rumah but still dekat jugak dengan rumah aku.but as i'm staying at hostel, paham2 je la kan jarang balik rumah. so peluang nak jumpa memang tipis gila. kalau dulu setiap petang isnin wajib jumpa pergi pasar sama2.tp since that, routine tu takde dah. then after spm masing2 dpt tempat lain2. huda matrik n aku tercampak jauh dekat kuantan. so sad huh.adela juge contact dekat hp tp jarang sgt.masing2 pun busy kan..and now i wish i can return back to the past and fix it not to end up like it had happened now T-T

why i made this entry? macam promote kawan pulak kan.hee well aku memang suka tayang kawan. nak tunjuk dekat semua orang setiap insan yang pernah melakar kenangan indah dalam hidup aku dan sentiasa memberikan senyuman dekat diri yang serba kekurangan ni. sebenarnya aku suka tulis sebab nanti kalau allah panjangkan umur aku bila da berumur bila da tua, kalau aku reti lagi membaca, reti lagi nak klik google chrome and taip sweets0ur91.blogspot.com ni aku akan baca balik semua entry aku dan andai allah tarik balik ingatan aku waktu tu aku tau aku pernah ada mereka2 ni dalam hidupku. time tu aku akan cakap terima kasih banyak2 kawan. kita kawan sampai mati :) 

bila ingat balik boleh undang air mata kerinduan kan, sebab tu semua orang suka zaman kanak2 kalau diberi pilihan nak pilih antara segunung emas atau zaman kanak2 tu for sure aku akan pilih time kecik2 dulu.seronok je takde beban pening kepale nak pikir masalah dunia ke economi ke masalah rumah tangge ke.opps hee  lepastu selalu rasa tak sabar nak tunggu weekend. cuti sabtu ahad boleh tgk kartun pagi2 dekat tv. lepastu rase heaven gila bila cuti tak perlu bgn subuh2 nak mandi sejuk2 tuu..hehe apepun yg penting time tu petang2 wajib keluar pegi main. aku memang nakal gila dulu. paling gangsta antara anak2 perempuan encik hilaluddin ni.huhu parut pun banyak and sekarang kalau tengok an bule ingat kat mane jatuh or ape sebab kewujudan parut tu.dasat an.teheee

oppss niat nak buat entry pendek je .tak sedar panjang dah ni. tu la dia pabila nada2 hati mula bersuara.tehee ouh ade lagi satu, tadi kat pasar adik si kecik tu beli ice blended kaler biru, macam sedap je siap ade icing n taburan colorful chocolate rice lagi.dgn slumber i grab it from adik's hand and said 'nak rase dik' dengan rakus ais comel berkaler biru disedut dan ditelan.sehabis telan terhenti langkah aku.'ya allah, akaq puasa la !!' nasib baik takde ramai org kat situ memang menempik aku.terlupa gilaaaa =.=' patut macam sedap je sedut. T-T moral of the story kalau puasa jgn ajak adik pegi pasar sekali. selalu pegi dgn farah je tp tadi adik baru balik sekolah agama nak ikut jugak dengan tak tukar baju..hah ambik kau , padan muka aku.memang adik yg aku salahkan sepanjang jalan tu.sian dia.haha  

hehe baiklah end of today's story. conclusion, i miss you so much huda.for this sem break u're working, it's ok. one fine day we will sit together and have a long long chat about our life ok ?
nurul huda bt hamdan
nurul asmaa bt hassan basri
raihan adlina bt hilaluddin

dulu kita pernah bangga sebab ayah2 kita semua nama start dengan huruf H kan. sampai sekarang saya bangga tau.rindu kalian. luv u all ! kita kawan sampai mati ok ^_^


sampai sini dulu. selamat malam, assalamualaikum.
tak jawab dosa , kalau jawab sayang ;)


sincerely,
old friend :)
 

No comments: