.i’m on my way to the future.

Thursday, June 9, 2011

saya berharap...

assalamualaikum, saya berharap…
Saya berharap hari ini sesuatu yang menggembirakan berlaku.sesuatu seperti tersepak seguni emas sebaik bangun dari tidur.sesuatu seperti ade rombongan datang mahu meminang sy.tetapi bertuahnya, semua itu hanya angan2 minah jenin semate,hehe tidak terjadi ape2 pun. semuanya berlalu seperti biasa dan saya bersyukur masih mampu bernafas sehingga hari ini.senyum sikit, kan manis tu J

Apalagi yang saya harapkan?

Saya berharap saya dapat tahu apa yang bakal terjadi pada masa akan datang. What will i be years from now? Teringat pulak lagu Que sera sera what ever will be will be…lalala~..ehem.kembali serius, saya berharap saya dapat tahu ape akan jadi esok, di mana saya akan berada beberapa tahun lagi, bagaimana rupa saya dan dengan siape sy bakal berjumpa lepas ni.hik3 pfffttt ade hatiii..=.=’

Saya berharap saya dapat pergi ke tempat2 yang best like 7 wonders of the world bila2 masa je saya nak. Jeles lah family sume da merase ke negare org. Turkey, Bandung dan bro arif akan bertolak ke gold coast esok hari. And me? setakat Sarawak je kamek merase.saya nak pegi melancong jugee. Seorang diri pun takpe. If I am a millionaire lah kan. haizz dan kalaulah pintu pink yang keluar dari poket doreamon tu wujud mesti heaven gilaaa..ok stop berangan !

Saya berharap..apabila saya bangun pagi, saya bukan diri saya sendiri. saya mahu jadi orang lain.untuk sehari je boleh tak? Bukan bosan dengan diri sendiri, cuma mahu merasa berdiri di kaki orang lain.setiap org punya timeline mereka yg tersendiri kan. news feed pun lain2 and home page juge begitu. i just wondering how it feel being them.tak kirelah sape2 je pun.ermm it sounds ridiculous dan harapan ini memang tak mungkin berlaku.hee

Saya berharap..saya punya hati extra. saya mahukan hati yang baru.tak suka dgn hati yang ini.bercelaru kacau bilau serabut macam2 perasaan ade.dan yang paling penting sy mahukan hati yg baru kerana hati ni da bnyak kali kena jahit.terluka terluka dan terus terusan dilukai.dah banyak bekas da.kalaulah hati itu boleh ditukar ganti kan.huu

Saya berharap saya mampu membaca kata hati dan fikiran orang lain. dengan itu saya boleh ketahui apa yg org tu mahukan dari saya sebenarnya.cth situasi, sy mahu tahu mengapa ‘orang lama’ itu suka telefon sy.da tau sy tak pernah angkat tak perlulah buat kerja yg sia2.sy mahu tahu sebabnya tanpa bertanyakan kepadanya. Justeru, sy berharap sy mampu membaca fikiran org lain.

Saya berharap setiap kali saya hantar mesej, si penerima akan respon. Setiap kali buat panggilan si penerima akan jawab. Saya tak suka menunggu.tambah2 penantian yg hanya sia2.sgt tak suka. Well, tanyelah semua org, confirm jawapan yg diterima adalah TIDAK. menunggu, takde sape suke kan? Rase macam bahan mainan je. Bile rase bosan, bile tengah sedih bile sakit bile nak bile perlu je baru cari kita bila tak perlu ignore kita macam tu je. mungkin ada yang pernah alami situasi macam tu kan.tak kisahla bf ke gf ke.kadang2 kawan2 sendiri pun buat mcm tuh.and paling best bile tgh moody dia cari kita lepas tu kita pujuk untuk kurangkan moody tu tapi last2 kita pulak kena sembur.sabar je lah.paling best kalau kena sembur baik punya.makan dalam ouh.takpe2 selagi mampu bersabar kita sebagai manusia yg lemah, hina dina disisi yang Maha Esa ni bersabar je lah ye. Heyy, people do have feelings ok. Jgn sampai encik Karma yg tunjuk ajarku sifu dekat anda2 yg suke ignoring people tu ye.tak baik tau buat mcm tu. Kalau tak tahan sgt hantar je text “weyh, aku tak suke kau, meluat tgk mesej kau je asyik masuk inbox aku, sile belah. jgn kacau aku lagi.” Haaa kalau berani buatlah. dun you even dare to do it if you’re not cool enough. coz I know u will miss me.lalalala~...love you, ngee

Saya berharap kawan saya tahu apa yang saya mahukan. Jika dia menganggap saya sebagai kawannya jadi dia perlu layan saya seperti mana dia melayan rakan2nya yg lain.saya tidak suka dipermainkan. relevankah seorang kawan perlu memarahi kawannya hanya kerana tidak bercakap semasa saya menelefonnya? Sy yg telefon kot, x perlulah nak moody.lepas tu terus tak balas mesej dan tak angkat call. relevan tak relevan? tak langsung kan.kawan je tu bukan couple pun.seriusly tak paham dgn org macam ni.ok jgn moody ,senyum sikit.ngee

Saya berharap saya mampu undurkan masa dan kembali ke masa silam yang saya mahukan.bila2 masa je.mungkin best kalau mesin masa ciptaan doreamon tu wujud. =.=’ saya lahir bulan tujuh, dan org bulan tujuh memang suka hidup dlm masa silamnya.suke sgt terkenang2 suke sgt ingat balik ape jadi mase lepas.tak kire semalam punye ke minggu lepas mahupun tahun lepas.dan da tgk dari org sekeliling memang perasan agak betul jugak pasal perangai org bulan 7 ni.pelik pelik la hai.

Saya berharap saya tak terkena pisau mase masak tadi dan tak tercekik tulang ikan terubuk mase makan.sekarang kena tanggung sakit  -____-’  *yg ni dah terlambat nak berharaplaa*

Paling penting, saya sangat sangat sangat berharap keputusan peperiksaan saya yg bakal keluar dlm sepuluh hari lagi mampu buat saya tersenyum.tak mintak banyak pun lulus semua sudah memadai.ini kerana saya tahu tahap saya dan bagaimana performance saya tempoh hari. pleaseee, merayu ni encik result.be nice with me..aku memohon ya Allah, Kau permudahkan segalanya bagiku ya Allah.amin

Dan terakhir hanya satu yang saya harapkan kebelakangan ini, saya sgt berharap saya bangun dari tidur dengan senyuman dan kembali semula utk tidur pada waktu malam dengan hati yang senang.oh lagi satu saya tak suka symptom insomnia L

Saya berharap saya dapat apa yang saya senaraikan di atas, iaitu harapan saya. harapan anda? THE END

Senyum selalu ;) assalamualaikum.
mahu kembali ke malam ini :)


i dun like to get into a fight.
just, please be nice.


No comments: