.i’m on my way to the future.

Monday, January 11, 2016

untuk pertama kali



rasa seperti air mata yg banyak terbazir sebelum ini berbaloi untuk sesuatu.
sesuatu yang tak dapat digambarkan tapi ia hadir melalui perasaan.

perasaan bahagia, mungkin.

benarlah kata orang,

selepas hujan akan adanya pelangi. cantik. 
tapi tak dapat nak ungkap rasa cantik itu tapi yang pasti ada suatu nikmat padanya.

Allah,
tetapkan rasaku ini agar aku tidak lalai dan leka dengan dunia sementaraMu ini.

hadirkan seseorang yang dapat membimbing aku di kala aku jatuh tersungkur 
di kala aku tersesat untuk kembali ke jalanMu

Izinkan aku untuk menjadi penghuni dunia kekalMu di Sana kelak. supaya aku dapat menggenggam erat tangannya dan memilih pintu syurgaMu yang mana satu aku mahu diami bersamanya. 

InsyaAllah, Aamiinn

No comments: