.i’m on my way to the future.

Saturday, April 10, 2010

~kejutan!~

oh my!
tak sangke da kuar..
ehem! ape yg kuar?
result lah...=.='
tp asal x cuak cam b4 dis..?
dunno, x de prasaan pon...x pedulila ape nak dapat..
saye redha saje...hurmm...

 

                lepas zohor td online fb...status first yg aku nmpak is niena punye..aik lain mcm ayat die...die tulis sal result...then aku survey lg yg len plak..sah! mmg btol result da kluar...ramai da kecoh..and u know what?? bnyak sgt jumpe p'kataan 'alhamdulillah' kt status student uitm..hurmmm nmpaknyer mereka2 tu mesti result gempak and cemerlang...x dinafikan student2 pre-law uitm kuantan sgt bijak2 ok *kecuali saye*..so bnyak saingan..hurmm..
ok mcm2 perasan ade time tuh..berdebar.x sabar.cuak.takut pun ade..
well mcm biase aku trauma sket bab2 neh..adikla mgse aku..da bukak portal uitm n log in..then suruh adik bace sume nombor yg ade...hahah if ingat balik klakar sgt...adik pun layankan aje..
ok da dgr nombor2 itu...then tanye huruf pulak...ade a,b or c tak..bagus jugak adik ni mengikut arahan..haha ok bile da tau baru tgk sendiri...nak tahu brape?? haha mmg x ar! bule jalan! heheh
wah! gile buruk beno tgk result aku.tp 'lulus' sume...itu yg penting...alhamdulillah..pointer sebenar sgt sensitif utk ditayangkan disini..biarlah menjadi tatapan mate aku sorg jer nombor tersebut..wah 038 aku bule tahan...syukur doe...cume x ckup lagi nih...

      bile da lihat keseluruhan result, aku hnya mampu mendiamkan diri..tiade linangan air mata, tiade sedu sedan seperti yg berlaku sbelum ni mahupun jeritan gembire...jeritan yg aku idam-idamkan..tp x tau nape bg aku ia sudah memadai, cukup buat aku tersenyum..hanye senyum, belum ketawe berdekah2 lagi..kerane aku tahu hanye itu kemampuanku..tiade perasaan yg menghantui pun tika itu.x de rase nk nangis ke, nak happy ker xde....jiwa ini kosong...sekosong tabung dwet syiling adik yg aku kebas...haha ayat biase kte dgr time kuar result...'ade hikmah atas sume yg jadi' n mcm2 lg lah...

        walau ape pun aku panjatkan syukur yg x terhingga kpd Allah swt kerane masih lg diberi peluang utk memenuhi harapan kedue org tuaku...mereka tetap beri dorongan walaupun tahu aku hampir kecundang dlm bidang ini...sumenye kini bergantung kat aku..yes! tuan empunye badan...aku jer tahu prestasi aku so aku je lah yg kene service mane yg patut..
*tang otak paling penting ouh*


       huh! last chance ok...last....x sgke da sem 3...cepat je ase mase b'lalu...pasni aim for MUET pulak...if dpt band 3 nmpaknye x dpt smbung BLS...x kisahla if da rezeki aku bukan kat law nak wat camne kan...ok x pe result da kuar pun da x ley buat ape kan...? segale usahe yg aku wat tu la pembalasannyer...
tp ade org kate 'kite akan gagal if berhenti mencube'.
yup! i will keep trying and trying...dlm buku dr. Aidh ade ckp,

'sesungguhnya kebahagiaan itu ada dalam diri anda.kerana itu,sudah seharusnya anda mengerahkan jerih-payah untuk memperbaiki diri sendiri'

yup...mmg ade kene mengena ngan diri aku kan..? sbb x baiki diri lah i'm not happy as others...hepy as they all yg bijak pandai and b'jaye sumenye..hurmm...ade lg! from dr.aidh jgk..huhu

'buangkanlah bayangan kegagalan itu dan tinggalkanlah di luar hatimu'
yup! i will throw those shadow far away from my life..i will try..insyaAllah,amin...
baeklah! just nak ucap tahniah kat sume member2 saye yang berjaye, lulus dgn cemerlang...tahniah3!!! dak2 skola yg amik pre-law jugak, classmates and all my sweet hearts 1308...saye bgge jd kawan kalian! jika kalian dapat baca ini harap kalian tidak melupakan ku seandainya sudah berjaya kelak...saye berbangge dgn keputusan student2 uitm kuantan...kalian bijak2 belake tahu....?? ayat fb..huhu well,thanks to those who give me kate2 smangat, nasihat and x lupe juge pujian kalian sgt bermakna utk diri ini...TQ again..

perasaan saye tika ini
kosong.biase je.blur.sedikit x puas ati.tp tetap bersyukur..
need to struggle more and yes! this is the last chance....last e'an...last!

baiklah sudah penat bermadah dan ber'skema'...haha sampai sini dulu post ku utk kali ini...
to my beloved parents, thanks sbb still keep supporting me...sorry for dispointed u'all...not for back up myself but love to say this 'we just plan but Allah decide everything'..pray 4 me ok..? luv u'ols...;))

-good! big clap to uitm staff..sbb buat suprise begini..
*maybe i yg x up to date through student portal wall* haha..
-last but not least..big hugs and kisses to all my lecturers and friends yg ajar i sepanjang sem 2!
hanye allah yg dpt balas jasa kalian..;)

result saye tidak hebat tp saye rase diri saye hebat! =.='


-pic lame...e'an bajet rajin bace...haishh..=.='
-ade muke lawyer ker? mmg x ar! huhu..

ok..salam result sem 2!
^_^

No comments: