.i’m on my way to the future.

Saturday, April 24, 2010

~percubaan kedue....~

     percubaan kedue? utk ape...? as u know for MUET lah! hurmm sgt susah ke nak dpt band 4...? yup! agak susah tahu? saye x nak berlagak da..konon favourite subject english...tp x bule score...buat malu jer! ok..let's talk about today!
   as u know today is the day! muet examination..as usual, hard for me to sleep last night! maybe excited my sis balik..:) argh! muet da lepas mls ckp b.i da..:p
    arini sabtu tp semua sekolah beroperasi mcm biase...sekolah ganti lah..so adik n ijat pun kene bgn awal gi skola..aku da siap! ready nak gi muet! daddy anta..smk.seri perak,aiyoh! skola yg agak alim..:) b4 that anta adik dulu..masuk skola adik, ex skola aku jugak! wah rindunyer...bnyak gills perubahan..now dlm process pembinaan lg satu bangunan dekat ngan kantin.nmpaknye bnyak duetla tuh..hahah
     continue....next sampai suda di seri perak...wah ramainyer orang...mostly dak ex-skoolmate aku...dak cinelah yg skang skola st.anthony..berkepit dgn cik dayah teman setia! ade juge cik zizie and cik ika..juge jiran2 ku, anak guru besar dan encik faizuddin.tp aku x tegur pun..malu! hahah.dan seperti kenal muke2 senior tp x ingat name...kalo ambil kat kejo mesti lagi ramai kawan yg aku kenal...wah reunion pulak! :)
       lokasi exam di dewan besar...ternyate ramai private student yg ambil kali ni...sume di dewan itu hanye calon tumpang saje :)
.first paper.
reading!
hurm mesti mengantuk kene membace pg2 bute..tp syukur x ngantuk pun! sbb takut x ckup mase.b4 dis buat paper 2007 skema die lain.skarang da lain.nasib baik x bnyak beza.kalo x susah aku.komen tentang soalan?? hurmm..masih lagi susahlah! mcm x de beza ngan yg dulu jer..ayat die mengelirukan!! pening kepale aku nak faham..ya allah moga2 jawapan yg aku tande td btol la walaupun ade yg tembak jer :(

.second paper.
writing!
hurmm...yang ni x bnyak nak komen..soalan satu mcm boleh jawab.hope examiner faham ape yg aku cube sampaikan.tp soalan 2...alaa..! kenape otak mcm blank ney..? soalan pasal electronic communication kot.! hurmm mule x de idea sgt..last2 ade jugak tp blur lagi nak buat ayat...arghh kul 11 hampir nak buat balik jer soalan due tuh..tp pikir takut x sempat just edit la mane yg patut.hurmm ayat x payah ckp la! tunggang langgang kot. nmpaknyer menulis in english x same dgn bercakap in english..mmg mcm x lengkap bile aku ckp then try tok tulis ayat tu..rase mcm lost kemahiran menulis! pernah ade ker? wutever! arggh! redha je lah..sekarang perlu berdoa supaya encik atau puan pemeriksa menanda betul saje sume jawapan dan bermurah hati memberi markah yg banyak! makbulkanlah doaku ini ya allah..amin ;)

.last paper.
listening!
arghh! yg ni paling tension! tak suke loghat b.i  yg digunekan..overs tahu? susah nak dengar dgn jelas..agak laju juge and dlm dewan tu bergema so mcm dgr double sentences pulak.ya allah takot sgt kalo jawapan bnyak salah...and bile anta tibe2 rase mcm x tulis no ic lg..hahah! mmg btol pun..excited sgt nak mendengar kan? huhu then penjaga tu dtg and suruh aku tulis.nasib baik die perasan kalo x aku yg kene pegi depan..ha! bukan aku sorang jer x tulis lagi..ade juge yg excited mcm aku..heheh

apepun sume da berakhir! satu je nak cakap! rase lega!!! da x de mende yg memberatkan pale ni..hope tak perlu berjumpe dgn encik muet ini lagi..kalo kene jugak saye rase saye tak kan amik da...huhu

~mereka lupekan saye!~
   wah! mcm happy bile da abis tau! abis paper call fiza dulu..da alang2 di teluk intan nak ajak die lunch..tp bile call sgt kecewa sbb die kat kl pulak..alaa..rindu! so balik umah je la..sampai umah mak tanye 'bole buat ker?' aku jawab same jer mcm x de beze..susah jugak! then mak ckp 'aik, x kan nak seat lg sekali?' aku sengih jer...then rase sgt penat! nasib baik dilegakan oleh cik chocolate indulgence yg da semalaman dlm fridge..konon nak sambut besday mom malam td tp cik od dan arip kul 12 baru sampai..sume suda masuk tido la! haishh..dan pagi ni mereka sambutnye tanpe saye :( muet punye pasal terlepas besday mom  and mother's day punye event.x pe x kisah.just potong kek je kan :) after that luch sorg2 x aci kan? dan mase aku selepas itu hanye bertemankan cik lappy dan mr.tenet.keseorangan lagi...yg mude (sisters,bro n adik) pegi ipoh.cari cincin tunang kot..dlm ati aku 'hish depe ni baik x pyh balik kalo balik tp x lekat kat umah'..my parents n ijat pulak kluar beli barang lagi.....lepas asar da boring online,terase penat dan tertido..bile mak balik da nak senja..adush! pening pale..x penah tido senja mcm tu..bgn2 terus pegi keluar..tgk cik ikan sbb da seminggu x makan so ayah mesti da pegi beli food die td..then kt luar tgk da ade org bg makan...ayah la kot.wah!!! rase mcm cik ikan tibe2 betambah ni kenape..hurm memang btol! ayah beli anak ikan baru..bnyak kot..skarang cik ikan saye da hampir 30 ekor! comelnye si kecil berenang2...sgt tenang tgk pet kesukaan saye tu.buat senyum smpai telinge! ^_^

     malam pulak tgh edit gambar mak dtg and cakap..
'siapla na. nak ikut ke tak?'
ha pegi mane?
'johor la'
oh bertolak mlm ni ker?
'haah mlm ni la kul 12.ina nak ikut ker? kalo x nak teman ijat sbb die skola isnin kan.'
boleh jer.tp x pe la mak bwk je la ijat.da alang2 nak jalan tu.
'abis tu takkan ina nak tggal sorg? berani ker'
tak kisah.da biase *siyes aku maleh pegi*
'ish berani ker ajakla sape2 kawan.iefa ker.ecah kat mane?'
x de sape la mak sume tgh exam.ecah kat ipoh.
'kawan matrik x de?'
ntah..jauh..x ingat sape da..
'brani ke na? kunci grill slalu tau.jgn kuar umah...bla.bla.bla.bla...'
*aku diam dan angguk jer*
'x pe la ayah soh ina ikut.takut nanti ina terase'
eh x la.x kisah..lagipun da penah pegi kan last year.
'x pe la pegi siap jer nanti bole jagekan adik mase konvo arip tu'
hmm..ye la...
'gi siapkn barang cepat bwk baju tok 3 ari.bwk yg x payah ayen sgt nnti senang..bla.bla.bla...'

lepas mak kuar bilik..adoii! malasnyer!!! haishh..konvo jer kot! x best bg aku! perjalanan yg jauh.mesti penat.meh sini bg aku drive! huh.mmg x kan bg la...:p tp mak ckp singgah melake dulu mcm last year..nak cari belacan kot..hahah! sape2 ase org melake mari ketemuk! heheh..

orait da penat menaip dan x de idea lagi nak mengarut..perlu berkemas utk ke johor..tempat aku x suke! *org2 sane bahasenye kasar!* :(
yeah! dan perlu juge persiapkan diri dari segi fizikal dan mental utk menghadapi hari yg panjang dan memenatkan...=.='
before that ini utk mama!


 we love you...
sponsor by cik lilah tp pilihan saye!
tq darl..:)


saye boring lalu mengedit! inila hasilnyer!
agak messy disitu..tp i like! :)


orait! time to go!
hope it will be interesting! :)
bubye! and salam...

No comments: