.i’m on my way to the future.

Saturday, April 24, 2010

~the road not taken....~

post tentang ini sepatutnya sudah lama berada di kotak publish, tetapi berlaku penunggakan,tergendala la segala.gara2 penat,x de mood,x de idea nak wat ayat dan alasan paling tepat dan jujur adalah sbb saye malas!

tajuk post mengingatkan aku kat poem time literature dulu..:)
*the road not taken*

ape kene mengena ngan post kali ni..? mesti la ade..as i said b4 i am going to johor for arip's konvo, so perjalanan tersebut mmg sgt panjang tahu...? melibatkan perhentian yg entah berapa kali dan pertukaran encik driver juge terjadi..hahah tp x singgah melake pun sbb bertolak tgh malam kan..? bajet nak smpai johor terus pg tuh..boleh rileks2 dan jln2 di jb :)
where should i start? orait...firstly betolak dr umah almost 1 a.m..bajet nak gerak kul 12 kan..ade org da excited.hahah! pkul 12 baru aku start packing..hebat tak? confident sgt terer mengemas.konon x de brg tggl kan.haissh!
*tertinggal iron tahu? nasib kt otel ade :)*
   
      first trip dlm keta..sume segar lagi...sembang,cakap tu cakap ni,gelak sana sini..after 3 jam.da sampai meru..ayah sudah ngantuk la..orait! change driver plis! pegi RnR isi minyak.oh my! mmg sunyi ler..x de org pun.now,turn my bro pulek..sume da tido..as i said before, aku mmg x suke and susah nak tido dlm keta..so paham2 je lah.. mmg aku x tido sepanjang trip ni tau! hebat x.? x hebat sbb aku ngantuk gills sbenarnye tp aku tahan sbb nak teman encik pembawa keta.takut terlelap naye je..menjengah ke jam 5 pg..wah serius ngantuk! abg aku pun tersgtla ngantuk kelihatannya.ibarat pramugari dlm flight,menghulur aje ape yg die minta.air 7 up dan gule2..namun x lame pun kesegaran tu so berkali2 la kene serve him..ayark! finally da azan subuh..6 pg berenti kt RnR.
     
     pegi solat,breakfast dan rest sekejap..ade lg one hour journey.almost 7 a.m teruskan p'jalanan.da breakfast pun sume sambung tido balik? ad0oi! lastly sampai jugak kt pasir gudang,johor bahru.agak risau sbb takut x de hotel kosong.nanti x pasal kene pusing2 jb n view bnyak otel.x laratlah.thank god! x perlu.first otel pegi terus check in.ouh,baru kuar kereta ujan lebat! sgt lebat...naik atas terase penat! nak qada' tido.heheh arip hebat! die x ngantuk ker? lepas mandi die bersiap nak pegi rehearsal konvo pulak.die pegi sorg while yg lain melepak aje dlm bilik.and aku.....zzzZZzzz...huhuhuhu...:p



orait! da masuk ari ahad..
cerita lain pulak! :)
to be continued.......
~salam!~


No comments: