.i’m on my way to the future.

Thursday, June 30, 2011

.rabu.

Assalamualaikum..
again, it is another wednesday. takde wordless wednesday utk hari ini ye. hari rabu je tajuk nak guna tu, bosan. hehe


masih, seperti semalam. mereka2 masih kurang sihat. mak dan adik tak pergi sekolah pun tadi. kakak pun begitu sampai kena pegi klinik dgn mak sebab mak lelah susah bernafas. sedih ouh mcm ni.hurmm and the worst, hari ni dapat tau adik kena chicken pox. mulamula i am not worried at all sebab aku dah pernah kena masa sekolah rendah dulu tp sebenarnya it is depends on our antibody jugak benda ni. tak mustahil kalau aku boleh kena utk second time kan. and abang aku pun baru beberape minggu yg lalu kena jugak utk yg kedua kali. so starting for now still i have to be careful. kalau tak berparut lah. dapat pulak panggilan 'bintik' mcm tunang abg panggil dia mase kena tu. haha


hari ni bosan gilaaa. semua pakat nak tido je tgh hari. tv pulak tade citer best menarik atau yg da bomb ! semua nak ulang beribu kali je. jemu la jemu..lepak luar rumah bg ikan makan. duduk duduk sambil usha jiran depan. anak dia ensem weyh tp jarang gila kat rumah. i wonder ape dia kerja. tp umur mcm around me je. heheh bukan tak kenal jiran sendiri cuma several time tukar org rumah depan ni. tibatiba je time semester break aritu pegi pasar nampak mamat ensem jalan sorg aku tanye farah "eh tgk tu ensem kan? sape tu, kenal tak" farah tepuk dahi ckp "ellow, tu jiran kte ok"


gelak besar kteorg lepastu. haha memandangkan adik aku ade kat umah dah lame so die lebih tau and die pun da investigate awal2. paling tak leh blah siap tau pukul bape org tu kuar umah pukul bape balik harihari. haha dan aku paling malang sebab tak berjaya tgk dengan lebih jelas, memang payah. rumah agak jauh and aku pun manela suke sgt lepak luar kan. buang mase and panas je nak watpe. ehem2. hehe dahla end with the handsome neighbor. one day nanti, bila abg aku kenduri barangkali mesti jejiran tolong2 kan. ehem aku snap pic senyap2 pastu post kt sini ea.heheh *sumpah gatal :P 


actually nak cerita, petang td i'm bored to death thus aku capai kunci dan menapak ke kereta yg siap parking dekat luar tuh and started to remove all the things inside it. then bawak keluar vacuum hikmat tu..lepastu cucuk kunci and pasang radio kuat2 haa pedulikan jiran sebelah tuu. hee sowie bukan selalu kann. well, this is the second time aku wat kerja ni. first time dulu masa dekat sekolah ada buat kempen ape ntah tp kena basuh kereta cikgu. satu kereta rm5 if i'm not mistaken. luar dalam tau. and duit tu bukan kteorg dapat tp masuk tabung sekolah laa. kira kerja sukarela la ni. penat jugak tapi best sebab dpt main air simbah2 member. hee aku ingat lagi shift aku petang and group last so tak panas sgt and cuci bape bijik kereta ntah tak ingat pulak.


and now bila buat sendiri baru tahu teruk mana kereta tu and boleh estimate berapa bulan tak cuci. hehe teringat pulak kalau kat kuantan first and second sem selalu teman intan cuci kereta guna yg automatic tu. kita duduk dalam kereta gerak slow2 dekat luar org cuci kereta. tp awas, cermin calar ouh kalau selalu sgt pegi automatic car wash. not good not good. hehe macam biasa entry aku lately kalau takde gambar tak sah. hikhik rejoice ! 


antara harta karun yg berjaya dikeluarkan.haha

pasirpasir haluusss banyaaakk.
si chicken pox nak jugak kacau tolong kakak dia yg rajin ni. *muntah
tadaaa..kesian, luka teruk sebab langgar divider. silau ouh time tu. 
selesai yang warna hitam move on to silver color 
kereta abg hairi, tunang kakak pulak (bakal abg ipar la kirenye kan)
dah macam ape daa.btw, tak basuh luar pun.malas nak main air. just setakat sedut2 habuk sampah bagai tu je. but yet still bnyak bahagian kena buat. erk, main air lain kali lah.
penat lelah weyh buat sorang, so this is some refreshment for my self. tehee

i wrote my routine everyday lately.i thought i did the same routine everyday. but today i realized, i didn't. everyday never be the same. try yours ;)


the end. assalamualaikum.


esok hari terakhir June. semakin menghampiri JULAI semakin sesak dada ni. ermm kenapa? 

No comments: