.i’m on my way to the future.

Thursday, July 14, 2011

.tiga belas julai.

Assalamualaikum.
ingat entry ni? hari yg busy.
pengikut setia mungkin tahu lah. it was years ago kan..cuti sem. yeah. macam sekarang. cuti empat bulan. dulu tu cuti 3 bulan AJE..perghh hidup aku memang bnyak sangat cutilah..memazir gila kan ? hurmm =.='


ok actually nak cerita hari ni buat ape...hehe ermm da lame nak buat tapi asek tertangguh je..sebab utamanye adalah malas.. yess aku jenis kalau dah set malas memang takkan jalan lah keje tu. lain org mungkin buat tapi separuh jalan..ouh same je macam tu..tak siap jugak an.hoho tapi hari ni tersangatlah rajin and lepas asar tepat pukul 5.30 pegi solat dulu pastu tukar baju yg 'senonoh' siket baru lah keluar umah and started the work.cerita dekat link yang atas tu lain dari yang ni. tu dulu punya. sekarang takde dah. dah tukar awal tahun aritu before kenduri kakak kahwin ayah buat kolam lain. takde yg dalam tanah dah. dah kena timbus. and sebab tak dapat adapt dengan tempat baru and banyak lagi sebab lain, ikan2 dalam kolam lame tu pun dah 'rest in peace' :( 
hurmm malas cite panjang tengok je lah pics neh...

keruh gila nak mati...pffft
*ikan tu buat ape?? huhu*
still survive. ape ntah name menatang ni..
sekitar selepas pembuangan air. naseb bek senang je..air terus disalurkan ke longkang. thanks ayah senangkan keje saye. ayah buat sendiri kolam ni. yes i'm impress with him. tak semua ayah tau nisbah nak bancuh simen, it is not easy as bancuh cucur kodoq noo..haha aku pun tak tau bila ayah belajar benda tu semua. huhu 
lepas sejam setengah memberus dan bergelumang dgn lumpur. siap dah.
walau tak shining berkilat berkilauan tapi bolehlaa puas hati. haha
itik lama ikan baru. payah betul nak tangkap badan licin gilaa. geliii =.='
ok done. dah maghrib. masuk umah laa ;)
*takde motif*

dah siap tu masuk umah terus mandi. lepas tu baru angkat kain. sebab tadi aku kotor sgt so keadaan tak mengizinkan lah teman nak sentuh kain2 suci bersih tuu. huhu pak joko tu jahat lah. dah 6.30 pun tak reti nak balik lagiiii. serius menakutkaann tadi.haih aku rasa org sekeliling ni mesti ingat aku ni orang gaji dekat rumah ni *termasuk pak joko tu* rupa dah ade dah kott. pffftt

ouch, tangan gua. memang 'takde' calar balar cili bili culu bulu punnnn kannn T.T jadi orang barat kejap kena makan guna fork and spoon. *terpaksa lah =.='
well, aku rase da lame tak wat kerja berat since few weeks ago. and and dapat rase kali ni akan experience the same thing like before. muscle cramp and backache. stamina lemah namenye nih. this is not best lah :(


budak gemok ni penat sangat. nak rest lah k bubye..
assalamualaikum.

psst, tipu lah kalau aku cakap takde rase pape.

No comments: