.i’m on my way to the future.

Monday, August 1, 2011

first ramadhan 1432 h

Assalamualaikum..
while writing this i try to remember whether have i ever post about fasting month before ? and yes i think i didn't. thus, i guess this will be the first entry and i'll create new label for 'ramadhan' *so excited hee :)


tak best la ckp omputih. broken sana sini heh hari ni mak ade kejut sahur tapi aku tak bangun. itu le padahnye malam tadi tidur lambat.tapi taklah lambat mane. around 2 je kot. padan muke lah saya bakal kelaparan hari ni. takpe i know i'm strong. heh hari ni sekolah adik je cuti. and my sister kat upm tuh ade jugak di rumah sampai rabu ni insyaallah.


bangun pagi ase macam haaaaa lainnyeee rase...tak sama macam berpuasa sunat. setuju tak?tapi bagi aku permulaan ramadhan yg rasanya sgt lambat dan sangat lah rugi sebab tak banyak benda yg berfaedah aku buat hari ni..satu je macam happy sket, tak perlu pecah kepala fikir nak masak ape untuk lunch. hewhew yang lain tu, ermm routine as usual lah babes. membuang masa. tak tgk tv online tak online men gitar takpun men ngan kucing. see takde life kan. haih =.='


baiklah bermula esok saya akan kurangkan semua itu. insyaallah.tapi still thinking what should i do. nak buat kuih raya macam awal lagi kang tak sempat raya kuih dah habis. hehe selalunya satu or dua minggu before raya baru pulun buat kuih. ok tak sabar tunggu moment tu. heheh


hari ini isnin, jadi ade pasar malam dekat depan taman neh. bazaar ramadhan pula jauh sikit naik motor pun okay. aku malas keluar tapi mak rajin. bila emak yang beli jadi meriahla sikit hidangan berbuka ni. kalau aku yang beli semua untuk aku sorang je gamaknya hohoho insyaallah malam ni kalau takde aral melintang moh kite ramai2 pi terawih. it has been a year kan tak solat terawih. teringat pulak pergi terawih dekat masjid negeri kuantan. still, time asasi jugak the best. walaupun tak penuh sebulan sebab kadang kadang aku ade kelas malam atau terlantar kekenyangan...manusia seperti aku biasalah kan. jadi tahun ini saya berazam mahu penuhkan malam ramadhan dengan solat terawih, lagipun ayah hari-hari pergi surau and now it is just depends on me je..hope that i can make it, pray for me okay..^^


kucing saya juga berpuasa. hee

rinduuuuuu nak berbuka dekat padang MPK dengan ex-classmates :(
merindui mereka
sweethearts :)
muka lapar tak sabar nak berbukaa hehe

menu hari ini daging kari ayam masak merah sotong pedas ikan goreng sambal ikan bilis kuah kacang timun karipap cucur badak lepat labu tapai ubi sunquick bandung *mostly beli takde benda nak masak..

berpuasa sunat dgn berpuasa di bulan ramadhan memang tak sama langsung rasanya.


satu ramadhan berakhir sudah, 
berharap esok lebih baik berbanding hari ini. insyaallah :)
assalamualaikum..

No comments: