.i’m on my way to the future.

Monday, August 1, 2011

.setahun yang lalu.

Assalamualaikum.
setahun sudah berlalu. Ramadhan al-mubarak datang lagi. aku merindui suasananya. sekejap je masa berlalu. macam baru semalam meniggalkan dunia asasi..

setahun yang lalu...ramadhan aku di rantau orang. semua perlu uruskan sendiri. bangun sahur kawan yang kejutkan. setiap hari sebelum tidur dah prepare nak makan ape untuk sahur esok. since ade toaster, jadi hidangan sahur boleh dipelbagaikan. seriously missing those moments. menatap muke muke housemates yg mamai2 bangun tido sambil bancuh air, sungguh aku rindu..

dan berbuka pula pelbagai versi. pergi bazaar and berbuka ramai2 dekat rumah, berbuka dekat padang MPK atau berbuka dekat mana-mana kedai makan atau restoran yang berdekatan dan pastinya kena booking dulu. it's not a big deal. kadangkadang without plan anything, it's just happen. that was the precious moments that can't buy with money, for sure. dan menatap muke muke excited nak tunggu azan maghrib berkumandang, sungguh aku rindu..

tahun ini rezeki aku berpuasa sebulan penuh di rumah. bersama keluarga tercinta. insyaallah jika umur panjang cukup sebulanlah berbuka dengan family. tidak kira lah di mana dan bagaimana keadaan kita menyambut bulan mulia ini, yang paling penting jom sama-sama kita berlumba kumpul pahala dan upgrade iman buat tiket pergi syurga, insyaAllah. syaitan semua dah diikat, jadi yang buruk itu semua datang dari diri kita sendiri. so behave ye e'an, aku pun bukan baik sangat. semoga Allah rahmat ;) 

ahlan wasahlan ya ramadhan :)
jangan lupe niat ye..
selamat bersahur dan berbuka
.assalamualaikum.



those memories keep playing in mind. wish i didn't miss 'em that much.

No comments: