.i’m on my way to the future.

Wednesday, August 17, 2011

he just wanna have fun..

Assalamualaikum..
hari ini berjalan seperti biasa. hari-hari bangun sahur. tak pernah miss lagi. mak selalu paksa bangun walaupun aku taknak. so thanks sgt mak sbb kalau tak anak mak ni tak dapat pahala bersahur dan akan kelaparan serta kepedihan perut utk seharian. love you mak. hewhew


balik dari rumah nana awal hari ni. before satu dah boley balek. laju pulak siap semua kerja. suka suka! hehe erm balik2 da niat nak tidur sampai petang sebab penat juge hari ni. tapi lepak depan tv sambil menghadap kipas besar depan muka. heaven gilaa hee tak lama lepas tu adik balik dari sekolah. sume citer kt tv bosan gila. so aku layan cerita Anak Halal kt citra. selalunya waktu mcm ni adik yg konker tv dgn citer kartun dia. tapi hari ni remote kat tgn i so he can't do anything. hewhew tibatiba adik datang bawak kotak chess and he said "jom main ni" sambil letak kotak kat tepi aku and meniarap menghadap kotak tu. aku kerling sekilas and diam tanpa sebarang reaksi.mata masih tertumpu dekat tv. membiarkan saje die bukak kotak and susun 'pendekar2' chess tu. 


when he done, he called my name and i was too focus on the tv till i didn't realize he called me and ask me to play chess with him. well i hate chess. i dun know how to play it and i dun even know the rule to play it. so i play just want to entertain him. 8 years old boy have a great interest on chess, i salute u brother dun be like me k. wasting my time at the bushes, up the tree and at the field every evening. nakal gilaaa. hewhew ok back to story. then we play chess. u know i was totally not interested to win the game and even to play it. i want to watch tv la adik! all actress and actor in the film make me amazed tau. feeling like dun wanna take my eyes off the screen hoho. i'm in love with adi putra and aaand aahh everyone on the film lah. so when my turn arrived, adik would be like screaming my name and ask me to move my chessman. then his turn and my turn. again, he scream my name. he ask me to stop watching tv. tak peduli tgk jugak. bersabar dia tggu my turn. we continue played it and lastly end up with...ok i win! i said to him,"adik, akak da cakap akak tak reti main. kan da menang. hehe" main cincai2 je pun. tak sedar dia tggal king je. die pun tak sedar itu. hehe 


after that ok boleh tgk tv tanpa sebarang gangguan. then i saw he take one note book. buku conteng2 dia lah and a black pen. he wrote something. ouh rupanya die ajak maen tick tack too. memang takde sape yg menang lah kan, lepas tu die tulis tulis lagi without letting me see what he's doing. after a moment dia suruh pilih huruf. nampak dekat buku tu dia tulis garis garis kosong mcm main dekat roda impian tu. tp ini versi takda roda. hangman pun takda. hewhew. "serangga, tiga huruf mula dgn huruf b. clue die adoi sakitnye..teka ape die.." sambil berfikir dgn rumit last2 aku x dpt teka. terus die bgtau jawapannye BEE. pehh tak habaq pun in english. da la clue comel nak mati. hahah selepas meneka-neka beberapa kategori dia mcm dah bosan.sbb aku tak bape nak layan.kesian. 


again, he wrote something sambil dok pandang2 i. tersengih sorang sorang. i was kusyuk kt screen so let him be, malas layan. after a moment, he asked me to choose letter A B or C. bila die tnye ak jawab die tnye lagi aku jawab. dah agak mesti die main lukis muke org based on what we choose. contohnye utk bentuk muka, lukislah 3 jenis. A bulat B bujur C petak. lepas tu mata pulak A comel sikit B segitiga C mata besor. and seterusnya smpai jd muka lengkap dgn telinga mulut sume tuh. so dia akan lukis based on huruf yg aku pilihlaa. aku main sebut je huruf2 tu. tak lame pastu die tunjuk muka2 yg berjaya aku hasilkan berdasarkan pemilihan tadi. pehh macammacam rupe ade. *lupe nak tgkap tadi kalau tak bole tunjuk sini. hewhew and after that giliran die pilih and aku plak lukis. itulah game adik aku.


pukul 3 cerita kt tv da habis. aku ase nak tido jap. die plak bawak laptp kuar dr bilik men game tepi aku. lepastu black out kejap. nasib bek beberapa saat je. hehe hilang mngantuk. layan citer queen sized kat diva plak. lepas cite tu baru terlelap. terjaga sebab bau masakan mak menusuk2 hidung, masa berbuka adik sound aku suka tido je. lepastu berdengkur ganggu die nak men game. kurang asam punya adik, bile mase entah aku mcm tu. sabar je lah.


after this writing, as what i can conclude for today, i was not a good sister. aku garang. yes really. aku cerita tak detail. part-part marah n buat suara annoying takdak kan dlm entry ni. oh yes i am sooo annoying..tapi annoying lagi dia. sakit hati limpa jantung semua ada layan dia. apepun, he just wanna have fun with me tapi aku layan nak tak nak. bila die desak i'm yelled at him sounds like "akak tanak men lah", "jgn kacau akak bleh", "nak tgk tv ni sebok je"...and now calling back what i've done selama ni, seriously i feel bad. sebab dia lah penyeri keluarga sebenarnya. mak jugak yg cakap mcm tu. kalau adek takde masa berbuka tak seleralah mak nak makan. akak memang garang but all in all i love you brother :)


 budak belum cukup umur yang dah ada facebook yang paswordnya sama dgn abang dia =.=


No comments: