.i’m on my way to the future.

Tuesday, August 30, 2011

malam raya saya

Assalamualaikum
malam raya yang agak havoc di rumah gua. yeah tapi happening gila. sungguh buat aku tersenyum. lepas berbuka lepas smayang maghrib lepas makanan dah turun sikit dlm perut tu semua lepak luar kejap. mak dan ayah pun. tengok je kteorang main bunga api n mercun yg dibekalkan abang gua. stock banyak agi tp omputih kate save the best for the last. hehe dah bosan men tu sume masuk umah. dah pukul 9 tapi banyak kerja yang belum siap. jadi mak mula menyebut-nyebut nama kteorang n tugas yg perlu kteorg buat. yes macam kat sekolah pun ada rasanya. hehe in this house ada 5 anak dara semuanya. sepatutnya 6 tapi kakak dah ikut suami balik kedah, beraya di rumah suami tercinta. jadi yang berlima ini pun dah cukup buat semua kerja. hehe nama farah and kak od mak suh kemas umah, adik aku aida suh iron baju raya, kemas kain yg berbakul tu, lipat and etc, kak reha plak kena sudahkan kuih tart nenas dia yg tergendala pagi tadi. while me? mom choose me to be her co-chef to help her cook the rendang and kuah kacang. i was like..seriously mom believe on me? menjadi co-chef mak mmg banyak kerja dan deria rasa kena mantap baru boleh hasilkan hidangan yang mantap. haha dalam hati aku cuma fikir mak syg aku le tew sbb tu nak anak dia yang jarang gila dok dapur ni jadi assistant dia *think positive sikit. hehe percaye atau tak bahawanya gua tak masak langsung sepanjang bulan Ramadhan ni. oh well yea sila percaya gua memang malas beb. kerja gua hari2 bancuh air, siapkan hidang and panaskan lauk. itu je. memasak semua emak masak sorang. berbuka dan sahur. aku tinggal makan je. teruk kan? tapi mak tak kisah pun. kalau kisah mak akan panggil nama gua and suruh tolong dia. hehew alaa bukan selalu. time ni lah nak makan air tangan mak. kalau tak sebelum ni air tangan pahit gua ni je. haha


korang memang takkan dapat bayangkan rumah gua riuh rendah dia macam manaa. sebelas org dalam rumah yang tak besar mana. semua tempat pergi mesti nampak muka orang. yang sana dok melantak tak habis2 yang sini sibuk men ps yang situ sibuk dengan kamera dia yang sinun dok online tanpa peduli org keliling and macam2 lagilah. tgk tv? tak dak sapaa. haha bila ada cerita best baru semua dok kerumun depan tv. pelik juga. umpama semut, dimana ada gula tertumpah disitu ada kaum kerabatnya *suke hati je reka peribahasa sendiri ;p*
nah silalah jamu sebarang dua.
umur tidak menjadi penghalang utk menikmati apapun bentuk kebahagiaan :)
*ini bukan utk dijual*
tema tahun ini turquoise! in lovee ;)

cukuplah, tak tau nak merepek ape lagi. nak tgk banyak lg gambar before raya and mase raye, silelah ke fb gua. yang friend ngan gua je boleh tgk. hehe adios lavista. kbai :))

No comments: